Головна Четвер, 21.11.2024, 12:07


Меню сайту
Категорії розділу



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу









 


Наша адреса:
м.Тернопіль,
вул. Р.Купчинського, 5а
тел.: 43-28-72, 26-81-47
e-mail: ttl2603@rambler.ru


Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter


Сторінка директора

Головна » ()[ Додати ]


Секрети, якими ми володіємо

                                                                Щоб зробити якісь речі необхідно їх вивчити,

                                                                а щоб вивчити-необхідно їх зробити

                                                               Аристотель

       Головне завдання школи сьогодні – формування гармонійно розвиненої, активної творчої особистості, яка здатна навчатися протягом усього життя, вміти застосовувати знання в певних ситуаціях.

       Потрібно, щоб учитель не допускав розумового ледарства на уроці, яке В.Сухомлинський вважав «небезпекою, що морально калічить людину», щоб навчання було цікавим та ефективним для всіх дітей, а спілкування радісним і корисним. Учитель має постійно стимулювати в учнів прагнення піднятися вище того, що вже ними досягнуто, почуття власної гідності, добрий настрій, за якого працюватиметься швидше й результативніше.

        Виходячи з навчально - методичної проблеми Тернопільського технічного ліцею, перспективним шляхом розвитку освіти є впровадження особистісно зорієнтованих технологій. Серед них визначаються проектні технології.

       Проект – з грецької – шлях дослідження – система навчання, за якою ми здобуваємо знання й уміння в процесі планування й використання поступово ускладнюваних практичних завдань.

       Сьогодні «метод проектів», у вигляді проектної технології навчання, пройшовши випробування часом, набув нової актуальності для закладів освіти, особливо закладів нового типу, яким і являється наш ліцей.

       Застосування проектної технології у навчально - виховному процесі здійснюється у відповідності до загально дидактичних принципів добровільної участі та вільного вибору, особистого розвитку, продуктивності, керованості, цілісності, завершеності. Та найголовніший, основоположний принцип проектної діяльності - виходити з інтересів дитини: інтересів сьогоднішнього дня, безпосередньо пов’язаних із поточними подіями, практичними та духовними потребами самих дітей, їх близьких та суспільства. Метод проектів – педагогічна технологія, орієнтована на застосування та набуття нових знань. Проектне навчання є непрямим, і тут цінні не лише результати, а в більшій мірі сам процес.

      В ліцеї це:

  • Проектна технологія навчання використовується на уроці.

  • Робота над проектом поєднує урочну та позаурочну діяльність учнів.

  • Проект виконується у рамках позакласної та позашкільної діяльності учнів.

      Вчителі нашого ліцею часто використовують в своїй діяльності новітні технології навчання, зокрема й проектні. Тому й сперечаються колеги, які форми роботи кращі: традиційні чи інноваційні. Але завдяки урізноманітненню методичної роботи учитель поглянув з іншого боку на свою діяльність (творчість), відбулися зрушення в його свідомості, а значить – він шукатиме оптимальне, важливе, конкретне на своїх уроках та в позакласній роботі.

 

 

                                                        Директор Тернопільського технічного ліцею

                                                                                                                Лисий І. Р.


Лисий

Ігор Романович,

директор  

Тернопільського 

технічного ліцею

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Резюме:

 

- прізвище ім’я по батькові          

 Лисий Ігор Романович

- e-mail                                        

ttl2603@rambler.ru

- адреса                                       

вул. Романа Купчинського, 5а

- місце роботи                          

Тернопільський технічний ліцей

-  рік народження                       

1964 р.н.

- освіта                                      

вища, старший вчитель   

- фахова спеціалізація               

вчитель української мови та літератури

- володіння ПК                            

на рівні користувача

-володіння мовами                      

російська мова – вільно, англійська  - з словником

    Нагороди та почесні звання  : Грамота обласного відділу освіти (1997-1998 н.р.), Подяки міського голови у 2006, 2007, 2009 рр.,   переможець в номінації «Лідер виховної роботи 2007 р.», подяка Тернопільського міського управління ГУ МНС в Тернопільській області2009 р., грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації 2011 р, Почесна відзнака лауреата Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2014» в номінації «Директор школи».

Практичний досвід роботи:

    Трудову діяльність розпочав у 1985 р. вчителем української мови та літератури ТЗШ № 11, класний керівник. З березня по вересень 1986 р. – організатор позакласної та позашкільної роботи ТЗШ № 10, а з вересня 1986 р. до березня 2008 р. заступник директора з виховної роботи ТЗШ № 20.

   За ініціативою Лисого І. Р. колектив 20-ї проводив патріотично-наукову роботу з ветеранами 32 ГМБ, в школі було відкрито музей цього військового з’єднання, налагоджено зв’язки з колективом школи № 950 м. Москви. Пошуковий загін учнів школи – фіналіст Всесоюзних ігор «Орля» (1990 р.) та учасник зустрічі, присвяченої Дню перемоги з Президентом СРСР М. Горбачовим (1991 р.).

   В 1990 р. вчителі, учні та батьки ТЗШ № 20 розпочали роботу по присвоєнню школі імені В. Симоненка.

   Лисий І.Р. - учасник міжнародного семінару «Лідери освіти ХХІ ст..» (1994-1995 рр.).

    У 1997-1998 н.р. досвід заступника директора  з виховної роботи ТЗШ № 20 Лисого І.Р. визнано кращим серед 100 навчальних закладів освіти України.

   Неодноразово виступав з питань навчально-виховної роботи в газетах: «Вільне життя», «Ровесник», «Вечірній Тернопіль», «Черкаська правда», «Студентський вісник», журналі «Мандрівець».

   Літературний редактор наукового видання  «Є. Дорош. «Тарас Шевченко на Поділлі і Волині» (-Т., «Економічна думка», 2002 р.)».

   Упорядковано збірник методичних статей (2012) «Творча лабораторія сучасного філолога» про досвід роботи вчителів Тернопільського технічного ліцею.

    У 2007 році слухач курсів резерву керівників НВЗ «Менеджмент освіти», які закінчив захистом залікової роботи «Інформаційне забезпечення управління навчальним процесом».

 У 2011 році слухач курсів підвищення кваліфікації директорів загальноосвітніх навчальних закладів з проблеми «Реалізація інноваційної стратегії освітньої політики на інституційному рівні» Університет менеджменту освіти при Національній академії педагогічних наук України.

У 2012 році став лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Директор ХХІ століття», проведений журналом «Директор школи. Шкільний світ»

У 2013 році учасник першого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2014» в номінації «Директор школи».

У 2014 році упорядковано збірник праць «Методичний простір інноваційних проектних технологій»

                                      Досвід:  «Система управління виховним процесом школи»

     Управління виховним процесом школи полягає у залежності школи та тих людей, що цим процесом керують від навколишніх суб’єктів різних рівнів.

    Ідея даного проекту полягає в усвідомлені саме безпосередніми керівниками виховною роботою в школі – заступники директора, класні керівники, педагоги-організатори, психологи, бібліотекар і т.д. – свого місця у виховному процесі. Це  - по-перше.

   А, по-друге, суть даного проекту полягає у врівноваженості вимог вище стоящих органів управління школою (освітою) та можливостей їх виконання на місцях, в кожній, конкретній школі.

    Мета проекту (досвіду), а це практичні матриці (схеми), полягає в тому, щоб кожен, хто причетний до управління виховним процесом у школі на будь-якому його рівні, зумів застосувати у роботі, вмістити свої думки, ідеї, новації. Новизна ідеї полягає в тому, що управляти виховним процесом школи потрібно на рівні вимог, незмінних постулатів, що є єдиними для всіх, а на рівні творчому, гнучкому, варіантному. В той час визначається чітко місце суб’єктів-керівників виховним процесом – не в описовій формі, (типу «Обов’язки заступника директора з виховної роботи” чи «Обов’язки класного керівника”) а у вигляді схем («фактичний всеобуч»), що і носить гнучкий характер.

   У досвіді вперше прозвучала ідея про коригуюче завдання школи. Не суспільство, органи влади, засоби масової інформації, батьки, оточення і т.д. керують школою, а школа лише вносить корекцію в їх діяльність через систему виховної роботи. А це значить, що школа не сама одна (!) повинна нести відповідальність за рівень вихованості дітей, вона стає більш демократичнішою, в той же час вільнішою у виборі шляхів, методів, прийомів виховної роботи.

    Велика увага в даному досвіді приділяється батькам, залученню їх до управління та співпраці у виховному процесі, враховуючи їх можливості, обов’язки, права.

   Даний досвід – це узагальнення того практичного, що робилося в школі на основі усвідомлення учасниками та дійовими особами виховного процесу -  його керівників, управлінських структур – на рівні мотивації.

   Даний досвід несе теоретичне навантаження, певний науковий потенціал, що базується на практиці. В цьому й полягає актуальність ідеї – освіта потребує наукового фундаменту, наукового підходу, певної парадигми у розв’язанні своїх проблем, особливо проблем виховного процессу.

   Докладно про досвід у журналі «Мандрівець», № 1 – 1995 р.

  В даний час Лисий Ігор Романович як директор працює над проблемою

«Стратегія та напрямки діяльності філії МАН  України в Тернопільському технічному ліцеї», узагальнюється досвід роботи ліцею по даному питанню.

Пріоритетом роботи директора закладу стає пошук в удосконаленні допрофільної підготовки, профільного навчання Тернопільського технічного ліцею. Це питання є актуальним на сьогодні.

Здобутки Тернопільського технічного ліцею:

      З березня 2008 р. виконуючий обов’язки директора Тернопільського технічного ліцею, а з серпня 2008 р. – директор цього навчального закладу.

    Безпосередньо під керівництвом Лисого І.Р. у колективі зароджуються нові традиції:

  • ліцей – координаційний центр міжнародного конкурсу фізиків «Левеня»;
  • започатковано ліцейну Премію ім. І. Пулюя для випускників-медалістів;
  • розпочала роботу Інтернет - бібліотека та учнівський клуб для ліцеїстів;
  • втілюється в життя технологія педагогічної підтримки вчителя, учня, батька;
  • День Театру в ліцеї;
  • налагоджується робота психолого-методичного об’єднання класних керівників;
  • з 2012 р. здійснюється набір учнів у підготовчу групу (7-й клас);
  • з ініціативи директора ліцею та за підтримки генерального директора Корпорації «Ватра» Щиренька В.В. з 01.09.2012 року для заохочення і підтримки обдарованих учнів Технічного ліцею Корпорацією «Ватра» призначатиметься щомісячна стипендія в розмірі 10% мінімальної заробітної плати.
  • З 2013 року в ліцеї з ініціативи директора працює літня фізико-математична школа «Ключ до успіху».

      Докладно про досвід роботи в статті «Ліцейні проекти та програми розвитку» у журналі «Директор школи» № 6 за березень 2012 р.

 


В мене повірили!

Є речі, які, на перший погляд, здаються буденними. Та ця-Важлива. Важлива для будь-якого новопризначеного керівника. Особливо, директора навчального закладу.

В мене повірили!                                                    

І якщо це я називаю досягненням своїм, значить - це стало початком досягнення закладу, який очолюю ось уже трішки більше п’яти років.

В мене вірять! Мені вірять!  Вчителі! Колеги! Учні! Батьки! Цим можна пишатись! Цим потрібно пишатись!Цим потрібно гордитись! Цим потрібно керуватись у своїй роботі!

Кожен свій крок, кожне рішення я звіряв, співставляв з цим:

  •  Повірять?! Зрозуміють?! Підтримають!?

Так і формувались досягнення Тернопільського технічного ліцею. Так писались нові сторінки його історії. Уже зі мною.

Шукав однодумців. Довіряв друзям. Створював команду. Переконував. Розумів інших. Прислуховувався до їх думок. Планував. Мріяв. Творив. Можливо, помилявся! Ні! Планували! Мріяли! Створювали! Працювали! Разом! Все було. Всяке було! Та не було відчаю. Не опускались руки. Чи опускались? Просто нікому не показував цього…Щоб в мене вірили!

І мені повірили! І ішли поряд!

2008рік. Березень. Я – виконуючий обов’язки директора Тернопільського технічного ліцею Тернопільської міської ради.

Все нове. Все по-новому. І все цікаво!

З чого починати!? Відкинути все старе? Що взамін? Працювати і не міняти нічого? А навіщо тоді я тут?

В школі для нового директора-це план роботи.. Це визначення стратегії розвитку навчального закладу. План розвитку

  • Я почав із Мрій!

І мені важливо було ці мрії зрозуміло донести . Проблему інформування і те, як донести інформацію до колег і вчителів, зацікавлених і не дуже, до учнів та батьків потрібно було вирішувати негайно.

 

Перед призначенням виконуючого обов’язки директора -  з 15.01.2007 по 19.19.2007  - як слухач курсів резерву керівників ЗНЗ підготував, працював і захистив залікову роботу «Інформаційне забезпечення управління навчальним закладом». Окремі її аспекти використав у своїй роботі директора, керівника, адже під управлінською інформацією розуміється сукупність відомостей про призначені процеси, які протікають всередині організації, колективу та її оточенні, і служать основою прийняття управлінських рішень.

 Інформація цінна-оскільки вона сприяє досягненню поставленої цілі.

Це  був  інформаційний етап – етап інформаційного забезпечення моєї роботи. Актуальність інформаційного забезпечення організації управлінської діяльності зберігається і надалі.

З чого починати?! Що в мене було за плечима? 22 роки роботи заступником директора з виховної роботи. Досвід пошуку, перемог, успіхів, здобутків. Гіркий досвід невиконаного. Досвід роботи та результатів.

Цей етап моєї роботи можна назвати етапом переосмислення. Чи етапом перезавантаження, етапом переоцінки.

Що ще було в мене на той час? Новий заклад, який очолив . Його колектив. Його традиції. Його здобутки. Його справи. Завершені й незавершені. Його плани. Виконані і чомусь-ні! Його перспективи, його проблеми! Які ставали моїми і від мене чекали, як я їх вирішу, подолаю. Чекали. Зважували. Приміряли.  Оцінювали.

Це аналітичний етап  ̶ етап знайомства.

Мені потрібно було знайти той єдиний шлях, по якому піде і відкриє нову сторінку своєї історії Тернопільський технічний ліцей .Потрібно було шукати сили для руху. Резерви. Серед вчителів ліцею. Потрібно було сформувати команду.

Це стратегічно важливий етап – етап аналізу,

Це справді моменти в часовому вимірі і дійсно етапи - адже для себе я чітко визначив, скільки в мене часу. Тоді - з березня до кінця навчального року… і канікули! Все! Не більше! Вирішив для себе до вересня 2008 визначити програму дій. Виважених. Зрозумілих. Прийнятних. Не просто проголошених. А дій, за якими ̶ вчителі, учні, батьки ліцею зрозуміють - з’явився новий директор. Лідер. Керівник.

Це-етап закладання фундаменту майбутнього Тернопільського технічного ліцею.

Дозволю собі в цьому місці дещо відступити для коментарів.

Я справді діяв за схемою. По сходинках. По етапах. Чи підетапах. Складавши майбутню свою діяльність наче з картинок.

Це мій досвід матричного розвитку. Власний «закон матриць» (Про досвід цей можна прочитати в журналі «Мандрівець»  у №4 1995 року «Матриці виховної роботи»…)

За словником: «матриця-це форма виготовлення стереотипів або таблиця зведеного закону». На практиці це означало, що форма залишається єдиною а зміст – змінним. Виходячи з цього кожен ЗНЗ може спробувати (і повинен) наповнити запропоновані матриці своїми ідеями, думками розумінням їх суті, виходячи з власних умов та можливостей.

Для цього потрібен сильний керівник –менеджер.

Про місце директора-менеджера чув багато різних думок і на Міжнародному  семінарі «Лідери XXI ст.», що проводив фонд «Відродження», слухачем якого я був.

Директор-менеджер.

Директор-стратег.

Директор-керівник.

Директор-відповідальний за обраний шлях розвитку.

Директор –відповідальний за ризик.

Директор-впевнений в успіху.

І тільки в такого директора можна вірити.

Так з’явились програми розвитку Тернопільського технічного ліцею - «Ліцейні програми розвитку». Деякі з них на перспективу. А деякі повинні стати результативними відразу. Окремі потрібно було зробити основними орієнтирами розвитку Тернопільського технічного ліцею. Їх повинні були сприйняти, підтримати, зрозуміти – колеги, учні, батьки.

Що було закладено в ці програми? Новизна. Зрозумілість. Реальність. Результативність. Важливість. Своєчасність. Імідж закладу. Відповідальність. Зацікавленість. Проектна суть. Усвідомлена та опосередкована участь вчителів.  Автономність кожної з програм. Включення в них у будь-який момент - не буде пізно!  Мобільність. Можливість модифікації, удосконалення на будь-якому  етапі. Самовираження. Самовдосконалення. Творчий підхід. Пошук. В них кожен учасник знаходив себе, якщо хотів, звичайно. Та саме головне… В них була Мрія. А колектив хотів змін! Які зміни без мрій!? Які мрії без бачення дороги (шляхів)?  У Ліцейних програмах розвитку все це було! Чи дуже вірилось, що було…

Мої програми розвитку. Ні! Наші! Ліцейні програми розвитку.

Прийняття їх на моїй першій загальноліцейній конференції стало визначальним. Я пам’ятаю  цю конференцію. Як і все, що відбувалось тоді, вперше. Насамперед форма проведення. День Театру в ліцеї. І вся ліцейна сім’я - родина разом. Тоді учнів було 160 чоловік, а в театр квитків ми замовили 450 (весь зал був наш!) І для всіх таке було теж вперше! Напевно, це був мій успіх. І всі присутні зрозуміли це. Як і зрозуміли, що це - перші успіхи Тернопільського технічного ліцею. Ось рішення цієї конференції:

 

 

Рішення

Конференції Тернопільського технічного ліцею від 02.12.2008 р

1.Роботу ради ліцею за звітний період вважати задовільною.

2. Обрати новий склад Ради ліцею в кількості 15 чоловік.

2.1. Головою Ради ліцею обрати Федорія М.М.

3. Прийняти до виконання ліцейні проекти та програми розвитку:

«Підтримка обдарованої дитини»;

«Ліцейна родина»

«Наша бібліотека»

«Горизонти партнерства та співробітництва»

«Навчальний кабінет та робоче місце»

«Ліцейна премія випускника»

3.1. Затвердити соціальний волонтерський проект «Хвиля добра»

4. Створити благодійний фонд підтримки розвитку ліцею.

 

Директор Тернопільського                                                                    І.Р. Лисий

технічного ліцею

Голова ради ліцею                                                                               М.М. Федорій

 

Перші проекти - ліцейні програми розвитку - несли все таки більш виховний характер. Давався взнаки, відчувався  мій досвід заступника директора з виховної роботи. Тяжів я ще до цієї ділянки, не міг відійти. А, можливо, це і було моєю сильною стороною. Володіння методикою створення системи виховної роботи. Власне – системи, за схемою якої можна побудувати іншу систему струнких правил, вимог, рекомендацій, шляхів дій колективу. Суть мого досвіду по створенню виховної системи полягала в усвідомленні безпосередньо керівниками та учасниками виховного процесу – заступниками, класними керівниками, вчителями, бібліотекарем, психологами, батьками-свого місця у цій роботі.

То чому ця ідея не могла б використовуватись у створенні системі навчально-виховного простору Тернопільського технічного ліцею? Адже розумів ̶ імідж, авторитет Тернопільського технічного ліцею в іншому ̶ ґрунтовні знання з профільних предметів-фізики, математики, інформатики.

Потрібно активізовувати саме цю ділянку в роботі ліцею. І зробити її більш яскравою, чіткішою, окресленішою.

А в Тернопільському технічному ліцеї, на мою думку, і на той час це я вже зрозумів, склався досить сильний педагогічний колектив. Та чи не заспокоївся він на досягнутому?! Чи не замовчувалась проблема , як якість вчителя перетворити в якість учня?! Чим сколихнути вчителя? Тоді в мене зародилась ця ідея. І зараз її можна спробувати втілити в життя.

У 2014 чи 2015р. чергова атестація закладу. Я виніс на роздум спочатку дирекції, потім вчителів свою думку – а це досить серйозний послідовний та вмотивований крок (саме над цим задумувався ще в перший рік своєї роботи директором в Тернопільському технічному ліцеї ) та запропонував усім вчителям одночасно з атестацією закладу пройти позачергову атестацію на підтвердження своєї кваліфікаційної категорії та педагогічних звань (зрозуміло, не порушуючи Положення про атестацію педпрацівників…)

Не знаю ще, чи всі зрозуміли, як це важливо і що я буду переконувати  та шукати докази в необхідності таких кроків. Таким способом можна спробувати відійти від стереотипу. Це шлях педколективу -  не жити минулими успіхами, а працювати для нових.

До речі, це і зараз залишається одна із основних проблем в моїй  роботі. Маю на увазі і те, що поряд з немалими вагомими результатами - успіхами  учнів з математики, фізики,  професіонали, вчителі математики не створили ще й досі сучасний, хороший кабінет математики у закладі, де ці предмети профільні. Його можуть і повинні зробити тільки вчителі-фахівці. Хто? Коли?

А успіхи? Ось вони:

У 2009 по 2013 н. р. призерами ІІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад стали

30 учнів: у 2009 р. - 3,  2010 - 4, 2011-2 (1 призер), 2012 - 14,  2013 - 7.

IVетапу -  5 учнів з них 2011 - 2, 2012 - 2, 2013 - 1 –призер.

  І тільки за останні три роки чотири випускники ліцею на зовнішньому незалежному оцінюванні з профільних предметів (фізики і математики) отримали 200 балів.  За цим - клопітка праця директора та вчителів.

З 2011-2012 н.р. активізувалась участь ліцеїстів у міжнародно-математичному конкурсі з розв’язування логічних задач, переможцями якого у 2012 р став ліцеїст Репета Ярослав, у 2013р. - Хом’як Андрій. Тому важко недооцінити проект «Ліцейна премія випускникам» - Премія ім. І.Пулюя. Хоча ставлення в педагогіці неординарне - за звання учням платити, чи розуміти премію як стимул? Наша Премія-це визнання тієї учнівської праці, яке привело до вершини ліцеїста. А те, що це не грошовий еквівалент, і пам’ятний знак «Сова мудрості»(оздоблена кристалами від Сваровски) сприймається учнями з гордістю, відповідальністю, повагою та почуттям власної значимості.

З 2008 року 30 випускників медалістів стали Лауреатами Премії ім. І.Пулюя, це значить,  що 30 учнів закінчили наш заклад і нагороджені срібними та золотими медалями:

2008- 4 учні     2009-4 учні        2010-5 учнів

2011-3 учні      2012-4 учні        2013-7 учнів

А за особистий вклад у розвиток Технічного ліцею та створення його авторитету серед навчальних закладів України цією  Премією нагороджено: Чаплюка С.Г., Шаблія О.М., Яснія О.П., Щиренка В.В., Остапчука О.М., Ситник І.В., Добровольського С.Й.

Для підтримки обдарованих учнів та у наполегливій праці та навчання навчання з моєї ініціативи корпорацією «Ватра» у 2012 р встановлено  стипендію Ватри у розмірі 10% від середньої заробітної плати. Її отримували 5 випускників у 2012 році, отримують 2 учні в 2013 році.

А проект «Ліцейний кабінет» ще досі залишається актуальним. Не просто оформити клас. А наповнити його духом того предмету. Не вистачає цього навіть уже готовим навчальним кабінетам. Моє завдання змінити вчителя і його бачення цієї проблеми.

Так, з 2009 року, відколи ми у новому приміщенні, за допомогою батьків створено кабінети фізики та фізичної лабораторії, хімії, української мови, української літератури, географії, частково оформлено кабінет охорони здоров’я, іноземної мови,біології. Створено Музей історії ліцею, а ще проведено і постійно проводяться ремонти класних приміщень.

Показовим визначальним Ліцейних програм розвитку - є їх довготривалість, змінність, накопичувальний, розвивальний і розвиваючий характер.

Як це закладено в проекті «Ліцейний навчальний підручник». Так, тільки за 2010-2013 р. р. силами та за допомогою батьків бібліотечний ліцейний фонд підручників збільшено на 477 книги, на суму11570 грн. Вражає!

Окремі проекти  орієнтувались власне на виконавців. Вони  зародились внаслідок оцінки сил, вмінь та бажань педагогів. І вже потім ці програми розвитку отримували свої подальше втілення в нових проектах. Так сталось із волонтерським проектом  - важливим напрямком в роботі ліцею. Результат вражає. Волонтерський загін «Хвиля добра» (переможець Гран-прі у міському конкурсі соціальних проектів) у своїй діяльності здійснив наступне:

Для дитячого будинку«Малятко»:

2010 р. - 600 грн.  для закупівлі дитячого харчування

2011 р. - 485 грн.  для закупівлі засобів гігієни

Для спеціалізованої початкової школи проведені:

У 2012 р. – благодійний ярмарок-зібрано 998 грн., і придбано апарат у медичний фіз. кабінет;

У 2013 р. – благодійний ярмарок-зібрано 1,130 грн., за які придбано ксерокс, акустичні системи. Протягом 4 років в результаті акції «Подаруй дитині серце» - закуплено канцтоварів на суму 558 грн. та спортивний інвентар на суму 250 грн. (м’ячі, кеглі).

Триває робота за проектом по створенню психологічної служби Тернопільського технічного ліцею (Червоняк С.С., приєднались  Фецак Н.О, та Бець Н.І.) Діє «Програма соціально-психологічного супроводу ліцеїстів, в процесі їх самореалізації та самовдосконалення» , затверджена 15.05.2012 р. рішенням обласної експертної комісії лабораторії ППСР ТОКІППО. Програма включає в себе навчання на арт - терапевтичному проекті (тренер А. Підлипна м. Львів 2009-2011 сертифікат) арт - терапевта Українського центру практичної психології  та соціальної роботи (директор В.Г. Панок). Вона нагороджена дипломом інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України в номінації «Організатор позакласної роботи загальноосвітнього навчального закладу». Грамотою Управління освіти Тернопільської області за ІІІ місце в міському огляді-конкурсі психологічних кабінетів навчальних закладів нагороджено психологічний кабінет технічного ліцею. І все-таки в моїх планах конкретизувати структуру психологічної служби ліцею, тому що є хороші потужні виконавці та ідеї, але, на жаль, існує проблема у її фінансуванні.

Пошукова робота в рамках РУМ «Моя земля-земля моїх батьків»- чітко окреслилась у створенні музею «Кімната Пам’яті» (воїнів-афганців), ї ї відкрито в  2011 р.

Пошуковці-ліцеїсти неодноразові переможці РУМ «Моя земля-земля моїх батьків»:

2009 р - лауреат (кер.Чорнописький С.Є.) та І місце (кер. Колісник І.В.,Більчук Л.П.)

2010 р – лауреат  (кер. Бойко Н.З., Більчук Л.П.)

2011 р - ІІ місце (кер. Кунцьо), І місце (кер. Яцкова), І місце (кер. Чорнописький С.Є.).

2012 р-  І місце (кер. Бойко Т.В), лауреат (кер. Ковальський С.А.)

2013 р - подано 2 роботи  (кер. Колісник І.В., Бойко Н.З.) «Слава України», «Любіть Україну, вишневу свою» за напрямком «Слава України»

Однією із сильних сторін директора вважаю вміння донести  свою ідею виконавцям. Донести. Окреслити. Залучити. В ідеалі і результаті –обов’язково успіх. Успішним цікавим і своєчасним є новий ліцейний проект «Літня фізико-математична школа».  

Під особистим контролем створення іміджу Тернопільського технічного ліцею серед навчальних закладів міста. Реклама його здобутків – уже п’ять років на сіті-лайтах  міста. Красива, акуратна, яскрава, переконлива. Тут і власна ідея, і участь в її розробці батьків , спеціалістів, і допомога Тернопільської міської ради.

З 2012 року з моєї ініціативи ліцей почав набір учнів і після шостого класу - в сьомий клас – проліцейний. Адже з 7 класу  математика вивчається по-новому як курс алгебри та геометрії,  починається вивчення фізики .  Все таки Тернопільський технічний ліцей-це храм науки та знань. Не тільки і не просто уроки.

І якщо конкурс «Левеня» а й «Кенгуру» вже заявили про себе, то перемоги в МАН України поки ще носять непостійний характер. Проаналізуймо.

2009р. -4 учасників ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України з них (2 призери ).

2010р. -8 учасників ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України з них 2 призери.

2011р. -11 учасників ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України з них 8 призерів, 2 призери ІІІ етапу, 1 переможець ІІІ етапу.

2012р. - 9 переможців ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України з , І переможець учасники ІІІ етапу,

2013 р. - 9 переможців Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України

Чогось тут не вистачає. Якогось поштовху. Назріло  питання  реорганізувати роботу наукового товариства ліцею в рамках МАН України переорієнтувати роботу всіх вчителів, сконцентрувавши навчальний процес (і особливо позашкільну,позакласну навчально-пошукову роботу) навколо МАН України залучивши до клопіткої цікавої, важливої роботи всіх педагогів. Готується наказ по  цьому питанню. Буде проведено обговорення ідеї та навчання. Це довготривалий проект. І він дасть результати.

Все про що написано - це - етап реалізації, який межується з етапом підсумковим.

Тому ще одне цікаве моє спостереження. Щодо результатів роботи. Не всі їх видно відразу. Не всі очікувані вони, не всі прогнозовані.. За рейтингом по версії Тернопільської класичної гімназії ім.. Франка Тернопільський технічний ліцей за результатами предметних олімпіад був :

                         на ІІ етапі:

                         на ІІІ етапі:

               2009-2010 н.р.-9 місце

                  2009-2010 н.р-5 місце

               2010-2011 р-5 місце

                  2010-2011 р-4 місце

               2011-2012 р-12 місце

                  2011-2012 р-7 місце

               2012-2013-6 місце

                  2012-2013-16/17 місце

     Однією з ознак стабільної роботи навчального закладу є його традиції.  Якщо вони є -  значить є результат. Такими традиціями та орієнтирами в роботі стали:

співпраця з ТНТУ ім. І.Пулюя, Корпорацією «Ватра», ТОВ «Шредер», «Посвята  в ліцеїсти», «Свято однокашників», «День Театру» «День ліцеїста»,«Прощальний урок» ведуть випускники, «На Маланки в директора ліцею». До всіх ліцейних справ залучені учні, батьки, тому вони не тільки вміють і хочуть відпочити, а й вміють, можуть і хочуть допомогти ліцею.

Я відчуваю їх допомогу.  

 

Але те, що зроблене, дає підставу вірити в себе Відповідь на це питання  дають батьки та учні, випускники, та ті , хто і чомусь прийшли вчитися в Тернопільський технічний ліцей, де Тут Тебе Люблять (ТТЛ - Тернопільський технічний ліцей).

Про свою роботу, про досвід роботи ліцей ділиться з колегами. Роздуми по проблемі роботи з обдарованими дітьми опубліковані в журналі «Директор школи» (№4 2010 року). У 2011 р проведено наукову конференцію «Спільна робота ліцеїв і вузів: проблеми і перспективи» та видано збірник тез доповідей конференцій по цьому питанню. З моєї ініціативи до атестації вчителів мовників (2012 р) видано збірник методичних статтей «Творча лабораторія сучасного філолога».  

В 2012 р я  став Лауреатом конкуру «Директор школи ХХІ ст», який проводився газетою «Директор школи» та Асоціацією «Відродження гімназії України»

В науково-методичній проблемі, над якою працює педколектив я знайшов слова, які безпосередньо стосуються мене ̶ директора, керівника: «створення умов».

Це почесно, відповідально!

Вважаю, з цим впораюсь.

Колектив мені вірить!

 


Звіт директора

Тернопільського технічного ліцею

              

 

29.04.2015

      

   

 

Адміністрація Тернопільського технічного ліцею запрошує долучитися до пошуково-патріотичного

Літопису

«ГЕРОЇ ЖИВУТЬ В НАШІЙ ПАМЯТІ»

У рамках даного проекту відбуватиметься:

  • збір інформації про учасників подій на Майдані 2014р., Революції Гідності, їх родин, учасників АТО та їх родин;
  • проведення зустрічей;
  • організація волонтерської роботи;
  • соціально-психологічна робота та підтримка.
  • збір матеріалів та видання «Книги Пам’яті».

Ви можете допомогти доповнити цей Літопис інформацією про ваших рідних чи знайомих, які причетні до тих подій, як свідчення патріотизму українців і героїзм українських вояків, про біль і горе матерів, дружин, дітей, про надію та віру в перемогу українських воїнів добра і світла, про Україну, яку не здолає жоден агресор.

Друзі, не стійте осторонь!  Це наша з вами історія, наша Пам'ять. Наша скорбота і сила. Боротьба і любов народу України.

  

 

ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ

 ЗАГАЛЬНОЛІЦЕЙНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ  ВІД 29.04.2015 р.

ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ТЕХНІЧНОГО ЛІЦЕЮ

 

Присутні: від учителів - 23, від батьків - 130, від громадськості -7,

                  від учнів-165.

                  Всього-325.

 

Запрошені:  Митник М.М., перший проректор ТНТУ ім. І. Пулюя, Цепенюк М.І. декан підготовчого факультету ТНТУ ім. І. Пулюя, Добровольський С.Й., заступник генерального директора Корпорації «Ватра»

 

СЛУХАЛИ:

звіт директора Тернопільського технічного ліцею про результати роботи закладу за 2014-2015 навчальний рік ( звіт додається)

 

УХВАЛИЛИ:

1. Взяти до уваги звіт директора ліцею.

2. Визнати діяльність та персональний внесок директора Технічного ліцею Лисого І.Р. у підвищенні рівня організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі задовільною.

2.1. За оцінку «задовільно» проголосувало 325 чоловік.

 

Голова ради ліцею                                                                          М.М.Федорій

Секретар                                                                                              Т.Я. Пік

 

 



Пошук
Календар
Друзі сайту
www.tu.edu.te.ua


 
Пісня про ліцей

Ти народжуєшся з добротою,
Виростаєш – стаєш собою
Не пливи за течією,
Йди дорогою своєю.

 
Ми вдячні тобі ліцею,
Серцем і душею
І батькам, і вчителям
Вдячні всі ми вам.
Ти мій ліцей, моя сімя
Ти так змінив моє життя
Завжди з тобою буду я,
Мій ліцей – моя сімя.

 
Скінчились хвилини дитинства - 
Живемо митями ліцейства
Та сльози лити не варто
Бо спогадів залишиться багато.

 
Ми вдячні тобі ліцею,
Серцем і душею
І батькам, і вчителям
Вдячні всі ми вам.
Ти мій ліцей, моя сімя
Ти так змінив моє життя
Завжди з тобою буду я,
Мій ліцей – моя сім'я



Copyright Ruslan_v © 2024

Кредит webmoney online, взять экспресс кредит